הגדרות מתקדמות למטלה

כאשר אנו מגדירים מטלה יש מגוון של אופציות אותן ניתן לשנות ולהתאים לצרכינו האקדמיים. להלן הסבר על כל אחת מהאפשרויות

הגדרות כלליות

כותרת הפעילות.
השם שיופיע לסטודנטים בעמוד הקורס.


שימו לב:
זהו שדה חובה.

התוכן אשר יופיע בגוף עמוד הפעילות.

ניתן לפרט כאן את ההנחיות להגשה והוראות אחרות לסטודנטים.

ניתן לבחור אם להציג את הטקסט שכתבנו בשדה “הנחיה למטלה” בעמוד הקורס, מתחת לשם הפעילות.

אם נעשה שימוש בקבצים מצורפים במסגרת פעילות המטלה, כדוגמת “תבניות תשובה” וכד’, ניתן לצרפם בשדה זה.

קישורים לקבצים המצורפים יופיעו תחת פסקת ההנחיה לסטודנטים של המטלה.

סוגי מענה (הגשות)

בחירת סוגי המענה שיהיו זמינים לסטודנט.

ניתן לבחור אחת או יותר מהאפשרויות הבאות:

תוכן מקוון – מאפשר לסטודנט לכתוב את עבודתו בדף הקורס (עם עורך הטקסט של Moodle).

קבצי הגשה – מאפשר לסטודנט להעלות קבצים ממחשבו האישי.

 

שימו לב: יש לבחור לפחות אחת מהאפשרויות הנ”ל.

הגבלת מספר המילים שהסטודנט יוכל להקליד בכתיבת המטלה.

הגדרה זו תאופשר רק אם “תוכן מקוון” נבחר כסוג מענה והיא אינה רלוונטית להגשה מסוג קובץ.

 

אם הגשות קובץ מאופשרות, כל סטודנט יוכל להעלות מספר קבצים עד לכמות של ערך זה כהגשה שלו.

ניתן לבחור בין 1 ל-20 קבצים.

הגבלת משקל הקבצים שהעלה הסטודנט עד לגודל הנבחר.

(הסטודנט יקבל שגיאה אם ינסה להעלות קובץ גדול יותר ממגבלה זו).

הגדרות הגשה

אם מאופשר, הסטודנטים חייבים ללחוץ על הכפתור בכדי לשלוח את ההגשה סופית לבדיקה. אם מוגדר כ”לא”, סטודנטים יוכלו להעלות טיוטות ולהמשיך לערוך אותן עד שיבחרו להגיש סופית.

שימו לב: אם הגדרה זו משתנה מ”לא” ל”כן” לאחר שהסטודנטים כבר הגישו את ההגשות שלהם ניתן יהיה לתת להם ציון סופי.

אפשרות להציג בפני הסטודנט המגיש הצהרה אותה יהיה חייב לאשר בכדי להגיש.

פנו אלינו לפרטים נוספים.

קביעת מספר נסיונות ההגשה לסטודנטים. האפשרויות הזמינות הן:

  • לא פעיל – הגשת הסטודנט לא יכולה להיפתח מחדש.
  • ידני – הגשת הסטודנט יכולה להיפתח מחדש על-ידי המורה.
  • אוטומטית עד ציון “עובר” – הגשת הסטודנט נפתחת מחדש באופן אוטומטי עד שהסטודנט משיג את הציון העובר שנקבע בגיליון הציונים (קטגוריות ציון ויחידת פריטי ציון) של מטלה זו.

מספר הנסיונות להגשת המטלה אליו יהיה מוגבל הסטודנט.

הגדרה זו פעילה רק כאשר הגדרת מנגנון הגשה חוזרת פעילה.

ציונים

יש לבחור את סוג הניקוד עבור פעילות זו.

בחירה ב-ניקוד דורשת הגדרת ניקוד מירבי (למשל 100) בשדה הפנימי המיועד לכך.

בחירה ב-מדרגת־הערכה דורשת בחירה מתוך השדה הפנימי “מדרכת-הערכה”.

ניתן לבחור ללא כדי שהמטלת ההגשה תהיה ללא ציונים.

 

יש לבחור את שיטת מתן הציון אשר בה נשתמש עבור חישוב ציונים בהקשר המיוחס.

בכדי לבטל את אפשרות מתן ציון מתקדם ולחזור למנגנון מתן ציון פשוט, יש לבחור ‘ציון מספרי או מדרגת־הערכה’.

הגדרה זו שולטת על הקטגוריה שאליה ציוני פעילות זו ישויכו בגליון הציונים.

הגדרת הציון שנחשב ל”עובר” עבור מטלה זו.

הגשות שיקבלו מתחת לציון זה יחשבו כ”נכשל”.

שמות נבחנים מוסתרים (בזמן מתן ציון) מסתיר לבודקי המטלות את הזהות של הסטודנטים (את שמותיהם) כך שלא יוכלו לדעת למי הם בודקים את ההגשה (בזמן ההגשה).

הגדרה זו תהיה נעולה אם הגשה או ציון כבר ניתן בהקשר של מטלה זו.

אם מאופשר, הניקוד יעבור סדרת שלבי בדיקות לפני שהציון הסופי יהיה זמין לסטודנטים.

הדבר מאפשר בקרת איכות לבדיקת ההגשות ושחרור הציונים באותו זמן נתון.

אם מאופשר יחד עם “שימוש במנגנון בדיקה מתקדם”, בודקים יכולים להיות מוקצים לסטודנטים מסויימים.

זמינות

בחירת התאריך בו הסטודנטים יוכלו להתחיל להגיש את המטלה.

יש לסמן את התיבה פעיל הצמודה כדי שזה יחול.

הגשות עדיין יתאפשרו לאחר מועד זה אך הן יסומנו בצבע אדום ויסומנו כהגשות שניתנו באיחור.

בכדי למנוע הגשות לאחר תאריך מסויים – יש להגדיר מועד הגשה סופי.

יש לסמן את התיבה פעיל הצמודה כדי שזה יחול.

 

קביעת התאריך לחסימת אפשרות ההגשה לסטודנטים.

שימו לב שאפשרות זו לא תקפה לסטודנטים אשר אופשרה להם הארכת זמן.

יש לסמן את התיבה פעיל הצמודה כדי שזה יחול.

אפשרות לבחור האם הנחיות המטלה שהוגדרו יוצגו רק לסטודנטים בתקופה שהוגדרה להגשה.

אם לא הוגדרה תקופה, הגדרה זו תאפשר הצגת ההנחיות כל עוד הפעילות מוצגת לסטודנטים.

סוגי משוב

בחירת סוגי המשוב אשר יהיו זמינים לבודק המטלה.

משוב מרצה לסטודנטים – אם מאופשר, נותן הציון יכול להשאיר את הערות המשובים לכל הגשה.

הזנת ציונים בגיליון־אלקטרוני (לא־מקוון) – אם מאופשר, מורה יוכל להוריד גיליון אלקטרוני המכיל את שמות הסטודנטים, לבדוק הגשות ולהזין ציונים (באופן לא־מקוון) ולסיום להעלות את גליון הציונים בחזרה למערכת לשם עדכון הציונים במטלות.

משובים בקבצים – אם מאופשר, המורה יוכל להעלות קבצים עם משובים לאחר שניתן ציון למטלות. קבצים אלו יכולים להיות מסמכים מכל סוג (משוב קולי, חזותי, מילולי…).

 

במידה ונבחר להציג למשתתפים את תוצאות השאלה, ניתן לקבוע האם יוצגו בצורה אנונימית או עם פרטים מלאים של הנשאלים ותשובותיהם.

הגדרות הגשה בקבוצות

כאשר מוגדרת “הגשה־בקבוצות”, הסטודנטים יחולקו לקבוצות על בסיס הקבוצות המוגדרות בקורס (או לקבוצות על בסיס אוסף־הקבוצות, אם הוגדר).

הגשת המטלה תהיה זמינה באופן משותף בין הסטודנטים בקבוצה. כל חבר בקבוצה יוכל לראות את השינוים וההגשות של כל חבר אחר בקבוצה.

אם מאופשר, משתמשים שאינם חברים בקבוצה לא יוכלו להגיש.

כאשר מוגדרת הגשה בקבוצות, כל חברי הקבוצה נדרשים לבצע את הגשת המטלה כדי שמטלה זו תיחשב כמוגשת.

כאשר הגשה בקבוצות לא מוגדרת, אחד מחברי הקבוצה מגיש את המטלה עבור כל חברי הקבוצה.

כאשר “אוסף־קבוצות” פעיל, רק הקבוצות באוסף־הקבוצות אשר נבחר יהיו זמינות עבור פעילות הקבוצות במטלה זו.

אם לא, יעשה שימוש בכל הקבוצות המוגדרות בקורס.

הודעות

אם מאופשר, נותני הציונים (בדרך-כלל מורים) יקבלו הודעה כאשר סטודנט יגיש את המטלה מוקדם, בזמן או באיחור.

ניתן להגדיר את שיטת שליחת ההודעה.

אם מאופשר, נותני הציונים (בדרך-כלל מורים) יקבלו הודעה כאשר הסטודנט מגיש את המטלה באיחור.

ניתן להגדיר את שיטת שליחת ההודעה.

הגדרת ערך בררת־המחדל עבור סימון “לשלוח הודעה לסטודנט?” בטופס מתן ציונים.

בסיום הגדרת המטלה כרצוננו – יש לשמור את השינויים באמצעות לחיצה על הכפתור “שמירת שינויים וחזרה לקורס”

יש לכם שאלות? כתבו לנו